Welcome in Wroclaw

Wroclaw - The Meeting Place, European Capital of Culture in 2016, the capital of Lower Silesia. In 2018, Wrocław won the European Best Destination title, winning the ranking of the best tourist destinations with Paris or Milan.

Hostel w pobliżu Hali Stulecia - Max Berg Hostel

Max Berg Hostel is an excellent base for exploring the city - close to the hostel there are many attractions of Wroclaw, including:

• Centennial Hall, the pearl of Wrocław's modernism and the life work of Max Berg, inscribed on the UNESCO World Heritage List in 2006 [1,2 km],
  • the oldest zoo in Poland and one of the largest in the world [1,5 km],
  • Cathedral Island - the oldest historic part of Wrocław [700 m],
  • Old Town - one of the largest Old European markets in Europe, with several dozen historic tenement houses and the town hall in the central point. Wrocław's Market Square is also the location of the annual Christmas Fair and New Year's Eve parties [2,1 km].

Why us?

DSC 1077

GREAT LOCATION!

The most important attractions of Wroclaw in close distance: Centennial Hall, Zoo, Cathedral Island, Old Town within 3 km.

DSC 0749 1

IDEA!

Our hostel is the only place in Wroclaw, where you can feel the atmosphere of the mysterious Breslau, known from the crime novels of Marek Krajewski.

MG 9235 HDR

HIGH QUALITY!

We renovated the object in February this year, thanks to which we are sure that we took care of the smallest details.

Our inspirations

Full of respect for the history of Wroclaw, we named the hostel after the legendary architect Max Berg.

The main idea was to put the hostel in the reality of a 20th-century city, known from the crime novels of Marek Krajewski. Breslau appears in them as a gloomy, mysterious city, whose secrets are waiting to be discovered ... Now you can feel the atmosphere yourself - the hostel's settings are decorated with graphics and quotes from Krajewski's novel.

Max Berg

Where did the name come from?

Marek Krajewski

20th century Breslau and its misterious spirit.

Wybór naszego obiektu daje nie tylko możliwość tymczasowego zakwaterowania w dobrych warunkach, ale również okazję do posmakowania historii miasta. Max Berg Hostel w centrum Wrocławia charakteryzuje się doskonałą lokalizacją blisko ZOO czy Hali Stulecia. Noclegi przy wrocławskim rynku to dla Ciebie nie tylko doskonała oferta cenowa, ale również doskonała baza wypadowa do zwiedzania miasta!

Czytaj dalej.

Odrobina historii – jak powstało nasze miejsce

Budynek zaprojektowany w dwudziestoleciu międzywojennym został oddany do użytku w obecnej formie w 2019 roku. Zależało nam jednak, aby jak najwierniej oddać klimat wrocławskiego rynku i tamtych czasów. Wszystko po to, aby odwiedzający nas goście mogli jeszcze lepiej wchłonąć „przez skórę” tę specyficzną atmosferę. XX-wieczny Breslau to miasto pełne tajemnic, w którym kultura niemiecka przenika się ściśle z polską. Po zakończeniu II wojny światowej teren Wrocławia opuściło wielu obywateli niemieckich, za to powrócili tu, na Ziemię Odzyskane, Polacy, którzy powoli odbudowywali tożsamość tego miasta. Tworząc wystrój naszych pokoi inspirowaliśmy się twórczością Marka Krajewskiego, który fantastycznie opisywał Breslau w swoich powieściach kryminalnych. Chcieliśmy, aby wyraźnie było tu czuć ducha Maxa Berga, projektanta tego budynku i pisarza kryminałów odkrywających fikcyjne brudne sekrety miasta. Jednocześnie całość utrzymaliśmy w schludnym minimalistycznym stylu, co pozwoli Ci poczuć się tu komfortowo.

Idealna lokalizacja

Dlaczego wybraliśmy właśnie tę przedwojenną miejską łaźnię, aby stworzyć tu miejsce do wypoczynku dla przyjezdnych? Z uwagi na niezwykły klimat tej kamienicy, ale też jej doskonałą lokalizację. Max Berg Hostel znajduje się we Wrocławiu blisko ZOO i Hali Stulecia. Jeden i drugi obiekt są zdecydowanie warte odwiedzenia. Jeśli zatem planujesz zobaczyć na własne oczy wrocławski rynek, decydując się na noclegi u nas, możesz zyskać idealną bazę wypadową do najważniejszych atrakcji. Nie dysponujemy prywatnym parkingiem, dlatego przyjeżdżających samochodem zachęcamy do poszukiwania miejsc strzeżonych w mieście. Dookoła znajduje się jednak wiele przystanków komunikacji miejskiej, dzięki której bez problemu dotrzesz tutaj na przykład z dworca PKP.

Klimat kryminałów Marka Krajewskiego

Marek Krajewski jest kimś w rodzaju patrona naszego obiektu. Zainspirowani jego twórczością, zdecydowaliśmy się na oddanie klimatu XX-wiecznego Breslau we wnętrzach Max Berg Hostel. Na ścianach znajdziesz zatem grafiki inspirowane książkami pisarza oraz wymowne cytaty, które najlepiej opisują miasto. Co więcej, poszczególne pokoje nazwaliśmy tytułami książek naszego ulubionego autora! Jeśli tak jak my kochasz dobrą, wciągającą literaturę z dreszczykiem i chciałbyś poznać Wrocław z nieco mniej oczywistego puntu widzenia, zamów nocleg w hostelu w centrum. Szybko wciągniesz się w ten tajemniczy świat i być może Twoja biblioteczka wkrótce poszerzy się o kolejne pozycje.

Wizjonerski projekt Maxa Berga

Tworząc nasz obiekt, nie chcieliśmy, aby był on kolejnym zwyczajnym miejscem do nocowania, którego historia zaczyna się w momencie otwarcia, a nazwa i wystrój nie mają żadnego podparcia w faktach. Zależało nam, aby wydobyć z tego miejsca jak najwięcej soczystych informacji. I tak wpadliśmy na pomysł, by uhonorować jego projektanta. Max Berg był w swoich czasach wyjątkowym wizjonerem, który stworzył nie tylko to miejsce służące z powodzeniem do dziś, ale również Halę Stulecia i wiele innych budynków na mapie naszego miasta. Nocleg w takim miejscu z historią zdecydowanie ma swój urok – i do tego właśnie dążyliśmy. Charakterystyczna zaokrąglona fasada, wysokie okna, urocze poddasze – to wyjątkowe elementy tej nieruchomości, które szczególnie przypadły nam do gustu. Max Berg projektował tę kamienicę jako łaźnię miejską. Z pewnością nie przypuszczał, że w przyszłości powstanie tu hostel w centrum nazwany jego imieniem!

Nasze pokoje

Stworzyliśmy bardzo zróżnicowaną ofertę noclegową, dzięki której każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Wszystkie pokoje urządzone są w stylu nowoczesnym – skromnie, prosto, z naciskiem na minimalizm, który pozwala odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku, świateł i natłoku reklam. Są one świeżo po remoncie, dlatego z pewnością spełnią Twoje standardy dotyczące jakości i czystości. Nasz hostel we Wrocławiu przy rynku jest wyposażony we wszystko, co umożliwi Ci komfortowy nocleg. Wygodne łóżka (w pokojach wieloosobowych – piętrowe, co dla naszych gości bywa dodatkową atrakcją), szafki, strefa wspólnego wypoczynku, wspólne łazienki męskie i damskie.

Zapraszamy do Max Berg Hostel na czas zwiedzania miasta!

Załatwiasz coś ważnego w okolicy i zależy Ci na niedrogim, ale komfortowym noclegu? A może planujesz niskobudżetowy wypad wraz z rodziną i zwiedzanie pobliskich atrakcji? Bez względu na Twoją motywację – wybierając Max Berg Hostel, otrzymasz doskonały stosunek jakości noclegu do jego cenny. Poznaj nasze pokoje, które mogą pomieścić od 2 do nawet 8 osób jednocześnie, i daj się wciągnąć w fascynujący świat przedwojennego Breslau i kryminałów!

hat

If you want to book whole room, please contact us: +48 667 466 666

If you want to book more than one bed (for 2 and more people), add each bed (by selecting 1 adult) to the cart individually. You can choose multiple beds in one room.